Tuesday, November 10, 2009

C.U.R.I.K.?.?.?

Kronologi kejadian

1.30AM - baru na lelap2 mata dengar bunyi bising2 kt bawah
1.45AM - jengah dari bilik, berderau tgk ada 4/5 org berkumpul kt area parking motor sebelah tpt aku park Si Merah aku
1.50AM - nampak polis beruniform datang
2.00AM - xsedap ati, turun ke bawah .. rupanye ada penduduk blok aku dpt tangkap 2 kutu yg cuba na rembat moto sebelah moto aku...
2.10AM - Ada adegan kejar mengejar...tolong skali kejar.. dapat tangkap suspek ke 3... macam haram dia nye liat.. sempat bagi sedas dua sepakan+tumbukan liar soh dia stop..
2.15AM - Sume 3 kutu ni da masuk dlm kete n dibawak ke balai polis Putrajaya

Perghh.. 1st time aku dlm situasi camni.. berderau jek darah.. selamat si merah aku park dekat ngan tingkap rumah.. kalo x, kompem si merah jadi mangsa kejadian.. kalo si merah ni la mangsanye.. kompem.. mau aku pijak2 kutu2 ni.. ci!@!@#...

lega sume da berakhir.. sambil2 tu, borak2 ngan org blok, dapat tau bebrapa info :
  1. blok aku ni da byk ilang moto- ni kejadian ke 2 bulan ni... tp kali ni selamat dpt tangkap kutu2nye.. tp menurut polis , mastermind dia masih xdpt ditangkap..(risauuuu...)
  2. CCTV kt bawah blok hnya hiasan! (cam cilak!@#!@)
  3. polis mmg skrg dlm operasi cari kapla curik moto ni... byk kes curik kete n moto lately..(wahhh... ingat tpt ramai polis, pencurik takut?)
  4. kes pecah rumah pon banyak!

Terima kasih banyak2 kepada :
  1. En. Lan ..eh ke En Wan yg call 999 pasal moto ilang... ur da man bro!
  2. Congratz to PEO 999 sbb jawab genuine call n pas kpd dgn pantas
  3. tahniah kpd adrenalin sbb merembes banyak kasi aku xtra energy kejar kutu2 cila!@# ni..
  4. tindakan pantas polis yg xsmpi 10 minit dtg n wat adegan kejar mengejar(aku skrg da ubah persepsi kt polis2 yg bucit.. laju wo dorang niiii...fitness cam kuda)
  5. Polis Putrajaya yg berdedikasi n komited.. td smpi 3 bijik kete dtg woo....
  6. terima kasih kepada semua yg ada tadi..

Bangga aku bile sistem dept aku(TM Mers999) digunapakai dgn begitu cemerlang......

Sumpah aku rasa lega n secure dpt jiran2 blok yg prihatin~

5 comments:

WiNz said...

salute! tu la risiko memiliki moto panas..

Apizolla said...

huhuhuh... itula.. kali ni kalo mangga moto x jalan.. mau aku mandrem kasi penchurik2 moto xtenteram idup kalo ada niat na curi si merah

lydia said...

wah~~
kuat lari rupenyer syg ekkh...??
lenkali syg henyak jer perampok tu..ingat senang nak cari duit!!

Apizolla said...

syg : plan mmg camtu... tp storage adrenalin da abis da time dpt tngkap dorang.. huhhhu..siap gigil2 da kaki.. waakakakakakaaa

lydia said...

good job dear~~