Saturday, January 22, 2011

Lost appetite & Challenge "thing" a bit

Sangat jealous tengok husband makan dengan berselera walaupun demam.
Me?
Demam atau tak, sama aja.
No appetite at all....
Urgghhhhh...
Stress tau.
I'm a food lover + kuat makan!
But since budak bertuah ada dalam perut, i lost my apettite.
Just perut akan berbunyi kalau bangun pagi.
So, by hook or by crook kena sumbat apa sahaja dalam mulut.
So that i have energy untuk mencari rezeki di tempat kerja baru yang totally CHALLENGING!
I have to walk around and standing here and there in production area which is so oily floor and lecak. 95% most of the time from 8am-5:30pm ok.......

Soalan : Challenging sangat ke?
My answer : Yes of course. ada banyak lagi. but not now la to story all the tak best thing kan. Kang orang cakap tak bersyukur pula dapat kerja. With my new "body" + fluctuation of mood makes me very hard to adapt with new place. Selawat + Ayat Qursi sahaja yang kite amalkan kalau terlalu penat berdiri & rasa nak pitam since i have low blood pressure history. Sometimes rasa nak collapse. Rasa nak pitam. But i strongly force myself not to show that i am weak in front of my collegue & subordinates. Tumit pun dah start merekah + pecah-pecah. Oh ya, another challenge is i have to communicate with my foreigner subordinates which is totally Malay+English 30-50% fluent. i have to communicate with Some of them with sign language sampai kadang-kadang kite yang kena buat kerja tu sebelum di hentam/ kena department complaint from bos yang juga tak reti berbahasa melayu sangat. Its hard to educate them.

Hari ini demam teruk. I am sooo exhausted. 6 working days makes my energy flat and don't have enough time to recharge on Sunday. Luckily HR punya mood ok aritu, dier bg kerja alternate Saturday. So today is my off day. Dapatlah kebahkan demam sikit.



Hope : I hope that Allah give me more strengh and more ideas to move on with my new career.


Some photo to share during my friend's wedding at Setiawangsa:
2 months
*Dah lama tak jumpe minah ni... hik..hik...hik.... Since May 2010 i think.. We share the same interest and passion, Photography! and camwhoring too =p .



chubby
* With Cik One, my ex-school mate and SIGS's hostellite. The gila-gila girl.
I may look more chubby but Alhamdulillah still can fit my kebaya..eheheheheh




*Tak sempat ambil gambar pengantin tapi nak tunjuk jugak gambar pengantin yang comel! i adore her smile and natural beauty! Congratulation on your wedding dear.
(Gambar ihsan dari Cik Khairiah. pinjam gambar ya Cik Khai.)



4 comments:

Madam Amie said...

hoyee hoyeee lyd dah tembam.. hehehe.. kuatkan semangat lyd. faham sgt2 awal2 preggy in first trimester nih. Mmg x lalu makan tp kena makan.. Jgn jadi macam kita tau! terlebih makan bila dah third trimester... kena buat ujian air gula! yekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!

lydia said...

hahahha... tu la pasal... makan xlalu tapi pipi makin tembam.. dari mana tah datangnye..
cabaran kt tpt keje mmg sgt tough tau .... huuuhuhuhu

amiza said...

bykkan makan sayur bayam merah for hypotension..it helps..as a pregnant mom, we want to be a top mother, sihat mentally + physically .. :)

lydia said...

Salam, thanks kak miza.. i will try my best.. saya akan kuatkan semangat.. Insya Allah.. semenjak dua menjak ni rasa down sangat2..