Sunday, July 17, 2011

Update IV : Some people just play Dumb

Semakin lama,
semakin banyak universiti, kolej, pusat giat mara, dan macam-macam lagi pusat pendidikan untuk lepasan SPM terutamanya di Malaysia. Kiranya, Pusat pendidikan di Malaysia kini semakin pesat membangun . Tidak kurang juga kemudahan untuk belajar secara Jarak Jauh. JAdi, tidak mustahil bilangan pelajar yang bergraduat setiap tahun akan meningkat. Kemudahan-kemudahan pendidikan sebegini sudah pastinya telah menunjukkan secara jelas bahawa Penduduk MALAYSIA SEMAKIN TERPELAJAR. Tetapi, adakah bilangan terpelajar ini semuanya mempunyai kesedaran SIVIK yang tinggi seperti tingginya ilmu di dada mereka???
Salah satu contohnya, adalah seperti di bawah :



1









Saya sangat-sangat MARAH! Saya yakin manusia ini tidak buta huruf dan TIDAK BUTA sama sekali. Rasa macam nak bakar mulut-mulut mereka. (-_-)


Masa first sampai kat area tempat makan tu, kite nampak ada pekerja restoran tengah isap rokok. Mak kite dengan selambanya menegur supaya berhenti menghisap rokok sebab kat Terminal Bersepadu selatan sudah pun menyediakan BILIK KHAS UNTUK MEROKOK.
Nasib baik dorang tak melawan. tup-tup... datang lagi sorang mamat seperti gambar di atas menghisap rokok di bawah papan tanda "dilarang merokok". HATI INI SANGAT GERAM.
BUTA agaknya. Perut kite ni tak cukup besar agaknya . Tak bertimbang rasa betul. Huh!!






Ok lah,
What past is past.
Jadikanlah tauladan.
Imej macam ni lah sebenarnya yang membuatkan MALAYSIA belum mencapai tahap RAKYAT INTERNATIONAL.




2

Tadi lepas hantar parents balik kat TBS,
terus ke The Curve and IKEA.
Saja... Nak banyakkan berjalan.
MEmang penat.
Pagi tadi masa bangun tidur, terkejut sangat-sangat sebab kaki bengkak dan tangan pun bengkak. Nak genggam pun rasa ketat Je. Berjalan pun rasa sakit tapak kaki.



3
*I let my baby hear "My WAY" song.


4
*Tak beli pape pun....

6
*Bloated! perut mengeras time nih.

7
*Baju raya konon.


8
*Lenkali takmo beli meatball yang 10 biji. MUAK =p

3 comments:

Madam Amie said...

Agree with you! Masa kita preggy dulu kita langsung x masuk mamak! sbb nye tak tahan dgn bau rokok walaupun da terang2 ada larangan merokok! Benci + menyampah dgn bau rokok!! Skrg pun bila dah terang2 dukung baby pun ada juga makhluk tak paham bhasa selamba badak isap jugak depan kita!! Macam #^$&^%^&%&^ org macam ni!!!! Btw perut lydd mcm x turun2 lagi jeeee... hehehe

lydia said...

Ini semua bukan under control kita kan.... sabar ajelah...
Pasal perut... kita tunggu dan lihat..jeng..jeng...jeng.... ehehehehehe

lydia said...

Ini semua bukan under control kita kan.... sabar ajelah...
Pasal perut... kita tunggu dan lihat..jeng..jeng...jeng.... ehehehehehe