Sunday, April 25, 2010

TransnasionaLBagusKonoN

Now in the annoying mode~
.
.
.
tengah cool kan diri sebab siang tadi adalah sangat tak best.
.
.
.
As usual, hari ahad adalah hari yg tak berapa best..sebab kene berpisah lagi dengan Si Dia untuk sementara waktu...=p..Separuh jiwaku pergi~~
.
.
.
but dats not the main point yg membuatkan hari ni hari tak best..tapi pasal naik bus transnasional yg orang kata "bagus + selamat". Aku admit memang bus transnasional bagus dan selamat...sebab sepanjang menjadi pengguna bus transnasional, memang aku tak pernah nampak meter bus tu lebey dari 110.
.
.
.
tapi, tadi punyer hal....yg membuatkan aku tak puas hati adalah:
1. aku punyer tiket bus number 4C,tapi tup2 biler g seat aku, dah ader orang duduk.orang yg duduk kat seat aku cakap dier pon dapat seat 4c(sambil menunjukkan tiket kat betul2 depan mata aku...). aku pon aper lagi...terus tanyer driver bus...aku tanyer, knaper tempat duduk aku ader orang yg orang tu pon ader tiket 4C. Nak tau aper dier jawab? "duduk ajerla kat maner2..."
honestly aku memang sangat bengang..tapi tak kuasa nk gaduh ngan driver bus.. lagipon, seb bek tempat kosong yg ader tu betol2 kat depan driver..n orang yg duduk sebelah aku tu ketiak dier tak hangit...kalo ketiak dier hangit, kompem aku nak jugak tempat duduk 4C!... customer first rite??? ikutkan hati, aku nk jer tepon transnasional,nak ngadu...tapi,aduan aku akan di layan ker???

2. bus transnasional kali ni adalah paling lembap!!! 5 jam lebey dari kl ker jb..walhal jalan langsung tak jam!!!!!! memang naik darah Gue...bukan aper, Mama tunggu lamer giler kat bus terminal... memang Sirap yg menyirap r ~

3.driver bus tu agak annoying sebab asyik meludah jer...n the most annoying is dier bukak lagu penyanyi2 sengau (salem,lagu indon yg popular tu yg mcm rentak dangdut,etc) yg buat aku meremang bulu roma sepanjang perjalanan..aku ader simptom yg kalo ader benda yg aku geli or menyampah, bulu roma aku meremang..raser mcm taik telinga panas nk terkeluar jer... isk2...



Tapi aper yg penting?? SABAR....itu ajerla yg aku ada untuk tak membuatkan aku hilang akal sepanjang perjalanan dari KL-JB.


Anyway,i miss my husband (+____+)

2 comments:

Madam Amie said...

lydia.. lama kita x naik bas dah..anyway mmg seremmmm kalau dpt bas ala2 lagu indon dipasang... bkn takat meremenggg bulu.. perut pun kerass semacam.. takot betol...but yg penting u selamat sampai daa...

lydia said...

betol tu !
yg penting selamat..
just kesian kat mak tunggu kiter lelama..ehehehe..raser serba salah.. =p