Saturday, April 24, 2010

Si Dia dah Mula TerjangkiT



Hari minggu,memang tak sah la kan kalau tak berjalan...agak mustahil bagi aku & Si Dia kalo tak berjalan2 di hujung minggu....kecuali kalau kepenatan balik panjat gunung (itupon kekadang...).
So, petang tadi kami pergila IKEA, (cadangan mak a.k.a ibu mertuaKu).Sambil2 tu,kami memang nak cari beberapa barang untuk kehidupan baru kami selepas ni ;-).Gerak dari Putrajaya pukul 5.30pm la lebey kurang,sampai IKEA alam pukul 6.30pm. Jalan agak jam sket sebab ada eksiden lagi beberapa meter nak sampai ke IKEA.Ini kali ke-3 rasenye aku pegi IKEA. (nak btau,aku sangat admire barang2 IKEA!! SANGAT2!! ).SO,jalan pon tak berapa ingat. NAsib baik la Si Dia tau jalan,sebab tahun lepas kami beli barang hantaran kat One Utama.
.
.
.
Nak dijadikan cerita,aku ni ader satu sindrom yg orang melayu kata "luper kat maner letak keta+susah nak ingat jalan" ,atau omputeh kata "women cant read maps"..time parking keta tuh,memang aku bebetol check ngan mak parking lot number, A3. memang tersemat dalam hati number parking lot. Si Dia pon begitu juga,check pintu keta, dah kunci atau belom(sebab slalu luper dah kunci keta atau belom.).
Time shopping kat IKEA,jangan cakap la..memang rambang mata...gaji tak masuk lagi..So,telan air liur jerla tengok barang cecantik..Geram jerk...Si Dia pon samer gak...sangat meminati barang2 IKEA.
Time yg paling kelakar adelah selepas shopping,nak carik keta...KAmi semua tak jumper keta!!!! pergi kat lot parking A3,TAK JUMPER !!!arghhh sudah~ memasing cemas..aku pulak siap terpikir kereta mcm kene curik jer... Si Dia,ke hulur hilir carik. mak cakap,"mak rase kiter parking keta kat bawah la"
Si Dia,"Taakkk...maner ade bawah lagi..." dengan konpidennyer...
Adegan Rescue Kereta mak pon dah mcm dalam drama tv...Cemas2...!!Time Si Dia carik keta,aku tunggu kat tepi lif...mak pulak pergi dalam shopping complex balik,..carik aper ntah...
Tup2, Si Dia muncul depan mata sambil tersengeh2..terkeseng2..tergedik2...dalam hati aku dah agak yg keta tu memang di park kat level bawah...
Si Dia" keta parking kat bawah la..."sambil terlompat2...
haish........
SI Dia dah mula Terjangkit sindrom "Women Cant read maps" ..ehehehehehehe




Mirror Never Lies~~ Owh! Im getting Flabby!!

2 comments:

Dr Singa said...

karipap besar di situ adalah sedapppp....
:)

lydia said...

yer ker doc??
kiter aritu makan hot dog ikea sebab boleh top up timun jeruk..hehehe..murah!!