Thursday, April 15, 2010

HoneymooN @ Kinabalu Peak





Ni lah pendakian yg di nanti2 kan sebenarnyer... Idea Berbulan Madu Di Puncak Kinabalu datang dari aku sendirik sejak 3 tahun yg lepas..tak cakap kat orang lain...tapi simpan jer dalam hati dulu..2 tahun lepas baru sku suarakn hasrat nak ber"HoneymooN" kat Gunung Kinabalu kat boypren (now my husband..ehehehe =p ). So, kalo tak silap, bulan February 2009, ader sorang member baik aku ngan husband buat projek besar2an nak buat g XPDC panjat gng2 kat serata Sabah termasuk Rafting kat Sungai Padas... So........ Dengan tak pikir panjang aku terus setuju untuk menyertai XPDC tu..eheehehe.. BErmulalah episod "ikat Perot" setiap bulan untuk kumpul duit "trans Borneo HoneymooN" & KAhwin... Memang sekSa nak kumpul !!!! huhuhuhu.... budget tight! ok la.. aper pon aku sgt puas hati ngan trip Trans Borneo ni...

Back to main topic, XPDC kinabalu start with Mersilau Route which is 2km lebey dari route dari Timpohon gate....

hari kelima,= XPDC trans Borneo (5 April 2010), kami semua register di Main Office kat Kundasang (which is aku raser mcm nak pergi sabah lagi...nak honeymoon kat kundasang...dah mcm Cameron highland da kat sini.. Boleh kan syg...~ ehehe ).




Malam tu, kami di sajikan dengan steamboat yg memang mantop! argh...esok nak panjat gunung tapi mlm tu melantak tak hengat punyer...tapi takper, rezeki dah depan mata..jangan la di tolak..

pagi tu,aku bangun pukul 5.30pagi,untuk solat subuh dan siap2 untuk pendakian yang di nanti2 kan...




*Here we go


terjumper En. Md.Noor~

time nih dah nk sampai laban rata..perot memang tengah berdangdut..tak sabar sgt dah nk sampai laban rata...


sangat bersyukur bile jejakkan kaki depan pintu laban rata restaurant... sampai2 jer, terus amek pinggan(tak letak beg pon), amek lamb chop grill,thousand island n salad...perghhh....!! sampai orang kata ni belaan yg makan atau aku yg makan?? ehehehe...

View awan n sunset dari Gunting Lagadan( tempat penginapan kiterorang....)



dapat jumper pokok berdaun merah!!

Tenkiu Laling~ for fullfiling my Wish!! =)




Alhamdulillah..dapat bergambar kat tempat nih =)


























1 comment:

nxum.hasrulnizam said...

bestnyerrrr... folw trek mersilau eh? syiok..