Saturday, April 24, 2010

Konon Takder Duit...






HAri sabtu ni, dimulakan dengan ektibiti yg sangat menenangkan...
Subuh Berjemaah bersama Si Dia =)
PAstuh, pagi tu mcm malas jer nak g keluar...tapi hati ni melonjak2 nak g jenjalan..hehehehe...Si Dia ajak g pasar tani MARDI which is aku sendiri tak penah pegi.. dengan duit takder kat tangan..same goes to Mak.. mak risau jer takder duit kat tangan..ader RM5 jer kat handbag dier... tapi Si Dia meng"convince"kan kat mak yg duit dier cukup kalo stakat nak beli sayur2...(malas nk g cucuk duit masing2..dalam poket Si Dia hanya ada RM40)..
Fine la kan..time window shopping kat pasar tani tu..geram sgt tgk ulam2!! I Love Ulam!!! ehehehe..mcm2 sayur kiterorang beli..mak siap beli pokok Melur lagik...kebetulan harga pokok tu pon RM5 jerk.. nasib mak baek.. cukup2 jer duit dier nk beli pokok yg dier memang lamer nk beli..
.
.
.
.
Lagi satu, aku & mak geram sgt tgk baju kurung english cotton!! memang kompem aku nk beli pasnih...tunggu gaji r... next time nk g ngan mak... nk beli kaler pink & biru... =) pasnih, aku da kene gune baju kurung untuk g kijer...kenapa?? jeng..jeng..jeng....nantikan entry seterusnya...ehehehe....
.
.
.
.
.
Time dah abis shopping(aku rase la..sebab da nak menuju ke kereta), ternampak satu kedai telekung...ternampak telekung yg memang aku idam2kan !!! itulah telekung yg aku nak untuk hantaran kawen dulu tapi tak jumper!!! time datang kedai tu, memang takder satu orang pon kat kedai tu.. aku memang terpikat abes ngan sumer telekung kat situ.original cotton bersulam..yg jahit tu, UNCLE aper ntah..Aper yg menarik lagi kat kedai ni?? Uncle ni accept debit & credit kad tau!! kat pasar tani pulak tu!! belek punyer belek ngan mak,kami (aku,Si Dia & mak) sepakat nak beli 2 telekung . hadiah untuk akak iparku & adikku bulan Mei ni... share duit..gune debit kad Si Dia...heheheh...KONON TAKDER DUIT...Last2 pakai debit kad...tup2, terbeli 3!! aku punyer telekung skali..ehehehe..peluang datang sekali...=)
.
.
MAk : Takper lyd,pasnih kalo semayang gune telekung tuh, mesti teringat suami..doakan suami yg baek2....
Aku: hehehe..tol2.. mesti lagi semangat nak semayang..semayang sunat pon bertambah2 rakaatnyer..LOL..


P/s: Tak rugi pon beli...memang nak gune =)

2 comments:

Madam Amie said...

Wuhuuuuuu...telekung utk kita x dr ke? Cantik laa telekung itu...harus dibuat hantaranku...hehehe

lydia said...

haah la..betol2...saya pon suggestkan telekung tu..memang buatan uncle tu halus...!! pegi la..kat Pasar Tani MARDI,UPM. yg saya beli, baru RM120. kalo kat jb,maunyer RM170